Kwaliteit van zorg staat bij Upful zorg voorop. Graag hoor ik van je terug hoe je deze zorg ervaart.
Je kunt je ervaringen delen door deze met me te bespreken of te delen op mijn website via deze pagina.
Met deze laatste optie kun je andere patiënten helpen een keuze in hulpverlening te maken.
Niet tevreden?
Het kan zijn dat je toch niet helemaal tevreden bent over hoe de behandeling loopt. Graag hoor ik dat tijdig, zodat we samen kunnen kijken waar dit hem in zit. Het bespreken hiervan is vaak een mooi onderdeel in de behandeling en iets waarmee we verder kunnen komen in het proces. De ervaring leert dat het bespreken van een negatieve ervaring vaak leidt tot een meer gelijkwaardig contact en versteviging van de behandelrelatie. Het bespreken van een moeilijke situatie biedt een kans voor gezamenlijk leren en ontwikkelen.

Klachten- en geschillencommissie
Ben je ergens ontevreden over, of heb je een klacht over mijn geboden zorg? Ik ga graag met je in gesprek en op zoek naar een oplossing.
Wil of kun je de klacht niet bespreekbaar maken met mij, of wens je onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.
Onder deze link vind je een flyer ontwikkeld over de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz), speciaal bedoeld voor patiënten.
Wat staat er in de flyer?
- Wat patiënten kunnen doen als ze een klacht hebben
- Welke stappen er zijn in de klachtenafhandeling
- Waar patiënten terechtkunnen voor ondersteuning
Heb je je klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.
Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met je op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op.
Geef je klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. Je kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl.
Weet u niet welke klachtenprocedure voor je geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg je mee helpen.
Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.
Medisch tuchtcollege
Je hebt het recht een klacht in te dienen bij het medisch tuchtcollege. Het college heeft als doel de kwaliteit van de gezondheidszorg te verbeteren. Door het land heen zijn er Klachtenbureaus Gezondheidzorg (IKG). Het IKG kan je bijstaan tijdens de tuchtrechtprocedure. Via het telefoonnummer 0900- 242770 word je doorverbonden met het IKG-bureau in je regio.
